عزیزی خادم:

برای انتخاب هایمان عجله نداریم

برای انتخاب هایمان عجله نداریم

به گزارش مرکز اسپرت رئیس فدراسیون فوتبال می گوید این فدراسیون در انتخاب هایش عجله نخواهد کرد.


به گزارش مرکز اسپرت به نقل از ایسنا، شهاب الدین عزیزی خادم، رئیس جدید فدراسیون فوتبال ایران اظهار نمود: انشاءالله بتوانیم با همه ظرفیت هایی که در فوتبال وجود دارد فوتبال را توسعه بدهیم و گام به گام برنامه هایمان را پیش ببریم. من نه آقازاده هستم نه به کسی وابسته هستم. من افتخار می کنم که یک ایرانی هستم و به هیچ جا وصل نیستم.
وی ادامه داد: من گزینه دولت نبودم، چون در چهار سال قبل در همین دولت حذف شده بودم و هیچ پستی نداشتم. اگر در گزینه دولت بودم در این چهار سال یک پست می گرفتم به هر حال فدراسیون من فدراسیون تعامل و همدلی خواهد بود. نگاه ما نگاه تعامل گرایانه است و هم با این دولت و هم با دولت آتی به خوبی همکاری خواهیم کرد. فدراسیون ما غیرسیاسی خواهد بود و به دنبال شایسته سالاری خواهیم بود. ما شتابزده عمل نمی نماییم. صدمه شناسی می نماییم تا مشکلات را برطرف نماییم.
او افزود: حل مشکلات یک شبه صورت نمی گیرد و نیازمند زمان است. هم اکنون اولویت اصلی ما تیم ملی است. ما با تیم فنی صحبت خواهیم کرد تا از تمام ظرفیت ها برای تیم ملی استفاده نماییم. همه باید در این دو ماه پیش رو تلاش نماییم. بهترین شرایط را برای تیم ملی فراهم نماییم. اجرای برنامه های ما نیازمند زمان است اما در دو ماه پیش رو همه هدف ما باید تیم ملی باشد. ما دست همه را می بوسیم و از همه کمک می خواهیم تا در راه صعود تیم ملی به جام جهانی کمک کنند. من امید فراوان دارم با استفاده از همه ظرفیت هایمان از این گروه صعود نماییم. ما از اسکوچیچ حمایت می نماییم و انشاءالله از هفته آینده هم جلسه هیات رئیسه خواهیم داشت تا تصمیم جمعی بگیریم. مطمئنا درباره این مورد شتابزده عمل نخواهیم کرد. فوتبال احتیاج به آرامش دارد. در فدراسیون فوتبال به روی همه اسطوره ها باز است. هم اکنون همه ظرفیت خودمان را در حوزه دیپلماسی استفاده می نماییم تا برای تیم ملی میزبانی بگیریم چونکه صحبت شده است بازی ها در منامه برگزار گردد. انشاءالله دستگاه دیپلماسی هم به کمک ما بیاید تا در این حوزه موفق باشیم. هرگونه بی قراری و حاشیه فوتبال ما را متضرر می کند. فدراسیون فوتبال دست یاری و دوستی به همه دراز می کند تا همه کمک کنند. این فوتبال با وجود همه این مشکلات متعلق به مردم است و باید با همدلی به سمت موفقیت حرکت نماییم.
رئیس فدراسیون فوتبال همینطور اظهار داشت: در هفته آتی با کادر فنی تیم ملی جلسه خواهیم داشت تا درباره برنامه های موجود صحبت نماییم و بهترین شرایط را برای تیم ملی فراهم نماییم. فوتبال ملی ما به چهار بازی پیش رو گره خورده است. باید همه تلاشمان را انجام بدهیم تا از گروه صعود نماییم. مطمئناً در بازی های دوستانه به شأن تیم ملی هم توجه می نماییم تا شخصیت فوتبال خدشه دار نشود.
وی درباره جذب منابع مالی برای فدراسیون فوتبال هم اظهار داشت: من هیچگاه صحبت از عدد خاصی نکرده ام اما در برنامه ام پیشبینی یک بودجه را داشته ام که باید آنرا محقق نماییم. سالانه حدود 250 میلیارد تومان بودجه لازم داریم که با کمک های اصلی وزارت ورزش، مارکتینگ و فیفا آنرا تأمین خواهیم کرد. به جهت اینکه بتوانیم این بودجه را تأمین نماییم نیازمند زمان هستیم. مطالبات قابل توجهی در فیفا داریم که به دنبال یک راهکاری برای وصول آنها خواهیم بود. ما به سمت اُفک (OFAC - دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا) خواهیم رفت که با گرفتن مجوز از وزارت خزانه داری آمریکا بتوانیم مطالباتمان را از فیفا بگیریم. حدود هفت میلیون دلار هم اکنون در فیفا داریم که بخشی از آن صرف مطالبات ویلموتس خواهد شد.
عزیزی خادم در ادامه درباره انتخاب برخی ارکان فدراسیون فوتبال هم اظهار داشت: مطمئناً هر کسی بخواهد به فدراسیون بیاید باید از فیلترهایی عبور کند. درباره بعضی از پست ها هم باید در هیات رئیسه صحبت نماییم و بحث و تبادل نظر انجام بشود و بعد فردی انتخاب بشود. این گونه نیست که ما مثل گذشته عمل نماییم. ما آمده ایم که با تغییر کار را پیش ببریم.
وی در پاسخ به این سؤال که اگر قرار بود خودش در انتخابات به فردی برای ریاست رای بدهد، به چه کسی رای می داد، اظهار داشت: بطور قطع رای من علی کریمی بود و با افتخار به او رای می دادم. فکر می کنم در دور دوم بخش اعظمی از آرای او به سمت من آمد. در فدراسیون فوتبال به روی علی کریمی، مهدی مهدوی کیا و افراد اینچنینی باز است. این افراد وقتی در فوتبال باشند به فوتبال مشروعیت می دهند. بطور قطع در هفته آتی این دوستان را دعوت می کنم تا کمک فکری بگیرم و در هر پستی که امکانش بود از آنها استفاده نماییم.
وی در پاسخ به این سؤال که وضعیت نایب رئیسانش چه خواهد شد، اظهار داشت: برای نایب رئیسی دوم فعلا آقای بهاروند بعنوان سرپرست فعالیت خواهند کرد.
وی درباره انتخاب دبیرکل فدراسیون فوتبال هم اظهار داشت: هیچ تصمیمی در اینباره اتخاذ نشده و برای انتخاب این پست باید نظر هیات رئیسه را هم بگیرم. هنوز هم جلسه هیات رئیسه تشکیل نشده است. ما در این حوزه بطور قطع شتابزده عمل نخواهیم کرد.




منبع:

1399/12/12
10:12:27
0.0 / 5
1065
تگهای خبر: بازی , تیم , تیم ملی , جام جهانی
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱
مرکز اسپورت