راه برای نظارت باز شد؛

صندوق پشتیبانی از قهرمانان ورزش در لیست فدراسیون ها قرار گرفت!

صندوق پشتیبانی از قهرمانان ورزش در لیست فدراسیون ها قرار گرفت!

صندوق پشتیبانی از قهرمانان و پیشكسوتان ورزش طبق قانون جدید وزارت ورزش از این پس همچون فدراسیون های ورزشی بعنوان یك نهاد عمومی غیردولتی فعالیت خواهد داشت.



به گزارش مرکز اسپرت به نقل از مهر، صندوق پشتیبانی از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش سال ۱۳۸۳ به باعث قانون برنامه سوم توسعه و با تصویب هیأت وزیران تحت نظارت سازمان تربیت بدنی وقت تشکیل و آغاز و به کار کرد.
بعد از ادغام سازمان تربیت بدنی با سازمان ملی جوانان و تشکیل وزارت ورزش، این صندوق با هدف جذب کمک های مالی به منظور پشتیبانی از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش به فعالیتهای خود بعنوان زیر مجموع این وزارتخانه ادامه داد.
تا به امروز صندوق پشتیبانی از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش به صورت هیأت امنایی اداره می شد. حالا پس از ۱۶ سال و طبق قانون تأسیس وزارت ورزش یا همان «اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش» این صندوق از این پس در لیست نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی قرار گرفته است؛ فهرستی که فدراسیون های ورزشی هم جزو آن به حساب می آیند.
بدین ترتیب از این پس نهادهای نظارتی که همیشه بر عملکرد فدراسیون ها در حوزه های مختلف نظارت دارند، می توانند بر صندوق پشتیبانی از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش و فعالیتهای این صندوق هم نظارت داشته باشند.
دیگر اینکه به واسطه قرار گرفتن نام صندوق پشتیبانی از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش در لیست نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی، باید اساسنامه ای جدید برای این صندوق تصویب شود. ۶ ماه مهلتی است که برای تدوین و تصویب این اساسنامه در هیأت وزیران در نظر گرفته شده است.


منبع:

1399/07/16
14:23:56
5.0 / 5
1591
تگهای خبر: فدراسیون , ورزش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
مرکز اسپورت