به ایتالیایی ها بگو دروغ نگویید!

به ایتالیایی ها بگو دروغ نگویید!

به گزارش مركز اسپرت «پیش از آن كه وزارت امور خارجه پیگیر كارهای باشگاه استقلال در امر نامه نگاری و تذكر به ایتالیایی ها شود، شاید یك چاره بسیار ساده تر وجود داشته باشد: این كه خود استراماچونی در یك كنفرانس خبری بیاید و شفاف سازی كند. خودش بگوید كه وضعیتش در باشگاه باثبات است، مشكلی ندارد و فقط این ایتالیایی ها هستند كه دروغ می گویند!»



به گزارش مركز اسپرت به نقل از ایسنا، روزنامه شرق نوشت: «استقلال تهران خواسته یا ناخواسته فصل عجیب وغریبی را سپری می كند؛ این باشگاه كه بر خلاف فصول گذشته امسال را بموقع آغاز كرد و بازیكنان مد نظرش را خرید، با آندره آ استراماچونی، یكی از مربیان مشهور فوتبال ایتالیا هم به توافق رسید تا شبیه به دیگر رقیب تهرانی، یك مربی خارجی هم داشته باشد. آندره آ در استقلال استارت باشكوهی داشت و در بازی های پیش فصل حدودا به هیچ تیمی رحم نكرد؛ آن قدر خوب كه شاید خود استراماچونی هم به این باور رسیده بود كه تیم یكدست و منسجمی دارد. شروع فصل اما برای «استرا» سخت تر از زمین های دیگری شد كه روی آن بازی تداركاتی انجام داده بود. او ابتدا به ماشین سازی بازی اولش را باخت و بعد هم در ثانیه های پایانی هفته دوم، بازی برده را با یك مساوی مقابل فولاد به انتها رساند. این طور شد كه سبك ایتالیایی استقلال كه در دیدارهای پیش فصل سبكی تهاجمی، جذاب و بی رحم بود، از شش امتیاز فقط یك امتیاز را گرفت و كمی هواداران تیم را همین ابتدای كار نگران كرد.

البته این نگرانیِ فنی فقط قطره ای از بحران های پیچیده و عجیبی است كه این روزها تیم آبی پوش پایتخت تجربه اش می كند. آنها كه برای سومین بار در تاریخ رقابت های لیگ برتر هدایت شان را به یك سرمربی خارجی و برای نخستین بار در تاریخ تیمشان را به یك مرد ایتالیایی داده اند، فكرش را هم نمی كردند در عرض دو، سه هفته به اندازه ماه ها حاشیه داشته باشند. اخلاق استراماچونیِ خوش تیپ چندان كیف وكوك نیست و این سرمربی تا به همین الان چند بار حسابی به آستانه نقطه جوش رسیده. او كه به واسطه حضور علی خطیر به استقلال آمده، حالا با رفتن حامی اش به ناگاه متوجه شده پذیرش حرف های دیگران برایش دشوار است و حس می كند در «چهاردیواری» ای گیر افتاده كه كمتر كسی زبانش را می داند.

ابتدا داستان سومین بازیكن خارجی كه می خواست و به فرودگاه آمد و بعد باردیگر برگشت دردسرساز شد تا خبر برسد او می خواهد از ایران برود. این خبر را هم نه رسانه های داخلی، بلكه یكی از خبرنگاران نزدیك به خود استراماچونی در رسانه های ایتالیایی نوشت. همسر استرا هم آن خبر را استوری اینستاگرامش كرد تا نشان دهد بی پایه واساس نیست. چه بسا اگر غرامتی بابت فسخ قرارداد در كار نبود، استرا، استارت نزده، به كشورش برگشته بود. با این وجود بازیكن مد نظر او خریداری شد و آرامش به اردوی استقلال هم برگشت.

كمی بعد اما داستان مترجم رقم خورد تا این دفعه خبر دهند استراماچونی در ایران «زندانی» شده؛ این خبر را هم رسانه های ایتالیایی و دست برقضا دوتا از معتبرترین آنها؛ یعنی گاتزتا دلو اسپرت و كوریره دلو اسپرت نوشتند. باشگاه استقلال فراموش كرده بود (ادعای مسئولان فدراسیون) برای مترجمش آی دی كارت صادر كند و این مربی ایتالیایی كه دو مترجم هم در اختیار دارد، بدون حضور آنها بازی اول لیگ را برگزار كرد. بعد وی در كنفرانس نشست و كافه را به هم ریخت! استراماچونی با تلخی تمام كنفرانس خبری را با پرت كردن صندلی ترك كرد. سناریوی عدم حضور وی در كنفرانس خبری دنباله دار شد. استرا نه در كنفرانس خبری قبل و نه پس از بازی با فولاد شركت نكرد تا شاید به زعم خودش در هیچ «سیركی» شركت نكرده باشد. او ابتدا از مسئولان باشگاه استقلال بابت عدم هماهنگی برای داشتن مترجم شاكی بود و پس از بازی هم از دست قضاوت داور.

جنجال های این مرد خوش پوش ایتالیایی هنوز در رسانه ها دست به دست می چرخید كه به یك باره «گاتزتا دلو اسپرت»، معروف ترین روزنامه ورزشی ایتالیا، آگاهی داد كه استراماچونی می خواسته از ایران به ایتالیا برای استراحتی چندروزه برگردد كه مأموران فرودگاه به سبب مشكلاتی كه در ویزایش وجود داشته مانع از پرواز او شده و نگذاشته اند كه استراماچونی برگردد. ایتالیایی ها و در رأس آن، سایت روزنامه كوریره دلو اسپرت هم كه نشان داده علاقه خاصی به استفاده از واژه «زندانی» دارد، بلافاصله پس از گزارش گاتزتا خبری از «زندانی» شدن استرا در ایران منتشر نمود و نوشت كه نگذاشته اند او راهی ایتالیا شود.

تكذیب استقلال، تكذیب استراماچونی و باردیگر تكذیب استقلال!

سرگیجه اصلی اما از همین نقطه به بعد آغاز می شود. استقلالی ها بلافاصله اطلاعیه ای صادر كردند و خبر دادند كه ایتالیایی ها كذب می نویسند! آنها نوشتند سرمربی شان نه تنها درخواستی برای خروج از ایران نداشته، بلكه حتی درخواستی برای مرخصی هم نداشته و در نخستین تمرین آبی ها شركت می كند. این كه چطور روزنامه معتبری مثل گاتزتا دلو اسپرت كذب می نویسد و اصلا چرا باید برای باشگاه استقلال كذب بنویسد شبیه سناریوی ترسیم «دشمن فرضی» نشان می داد. همین گاتزتا نخستین رسانه ای بود كه خبر از حضور استرا در استقلال داده بود؛ همین گاتزتا نخستین رسانه ای بود كه رقم قرارداد «واقعی» این مربی ایتالیایی با این باشگاه ایرانی را نوشت و همین گاتزتا بود كه آخرین گفت و گو را با استراماچونی قبل از سفر به ایران انجام داد. آن زمان كمتر كسی صحبت از غرض ورزی رسانه های ایتالیایی با باشگاه استقلال می كرد ولی در عرض یكی، دو هفته، باشگاه استقلال خبرنگاران ایتالیایی را به كذب نویس های ایتالیایی تبدیل كرد تا همه چیز را زیر سؤال ببرد.

با این اوصاف و در شرایطی كه حدودا همه داشتند می پذیرفتند كه استقلال درست می گوید، به ناگاه مصاحبه ای از استراماچونی با خبرگزاری رسمی ایتالیا منتشر گردید كه تمام بیانیه باشگاه را زیر سؤال برد! استرا آگاهی داد نه تنها به فرودگاه رفته و خود باشگاه برایش ماشین گرفته، بلكه تأیید كرد به سبب مشكلاتی كه در ویزایش وجود داشته نتوانسته به ایتالیا سفر كند. این دفعه اما باشگاه استقلال اطلاعیه ای صادر نكرده ولی از یك در دیگر وارد شده است. اسماعیل خلیل زاده، رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال، در گفت وگویی صورت مسئله را به شكل جذاب تری پاك كرده و می گوید: «استراماچونی گفته اصلا مصاحبه ای با رسانه های خارجی نداشته است!» این كه خبرگزاری رسمی آنسای ایتالیا هم مثل گاتزتا و كوریره دلو اسپرت جهت برهم زدن شرایط باشگاه استقلال دروغ می نویسند و مصاحبه خیالی از خودشان منتشر می كنند هم یكی دیگر از دغدغه هایی است كه این روزها باشگاه آبی پوش تهرانی با آن دست وپنجه نرم می كند.

دست به دامن وزارت امور خارجه

حالا كه همه چیز در باشگاه استقلال گل وبلبل است، شرایط همه جوره برای مربی ایتالیایی اش مناسب می باشد و بازیكنان هم گلایه ای از مشكلات، همچون مشكلات مالی ندارند و با تمركز فقط به دنبال خوشحال كردن هواداران هستند، مسئولان باشگاه استقلال، ریشه حواشی اخیر را جسته اند و با نوشتن نامه ای به وزارت امور خارجه خواسته اند این مشكل را از «ریشه» حل كنند. طبق صحبت های رئیس هیات مدیره استقلال، این باشگاه نامه ای به وزارت امور خارجه نوشته و از آنها خواسته به رسانه های ایتالیایی كه مقابل استقلال جوسازی كرده و اخبار دروغ منتشر می كنند تذكر داده شود. البته قبل از آن كه وزارت امور خارجه پیگیر كارهای باشگاه استقلال در امر نامه نگاری و تذكر به ایتالیایی ها شود، شاید یك چاره بسیار ساده تر وجود داشته باشد: این كه خود استراماچونی در یك كنفرانس خبری بیاید و شفاف سازی كند. خودش بگوید كه وضعیتش در باشگاه باثبات است، مشكلی ندارد و فقط این ایتالیایی ها هستند كه دروغ می گویند!»





منبع:

1398/06/12
19:24:05
5.0 / 5
5122
تگهای خبر: استقلال , بازی , بازیكن , باشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
مرکز اسپورت