كاراته كایی كه كرونا را شكست داد

كاراته كایی كه كرونا را شكست داد

مركز اسپرت: این روزها كرونا و اتفاقات مربوط به آن، حجم زیادی از اخبار رسانه ها را به خود اختصاص می دهد. خبرهایی كه غالباً جو روانی منفی برای مردم به وجود می آورد اما در این میان خبرهای خوب و مثبتی هم وجود دارد كه نمی توان بسادگی از كنار آن گذشت.



به گزارش مركز اسپرت به نقل از ایسنا، «ایران» در ادامه نوشت: همچون این موارد، بهبود افرادی است كه به ویروس كووید ۱۹ مبتلا و بعد از چند روز از بیمارستان مرخص شدند. هفته گذشته اخباری درباب ابتلای ۲ كاراته كای سابق كشورمان (مهدی عموزاده و مجید عبدالحسینی) به ویروس كرونا منتشر گردید و آنها حدود ۲ هفته با كرونا دست و پنجه نرم كردند. این ۲ كاراته كای قمی در بیمارستان «كامكار» قم تحت مداوا قرار گرفتند و بعد از بهبود وضعیت جسمانی از بیمارستان مرخص شدند و به خانه بازگشتند.

مهدی عموزاده نخستین طلایی كاراته ایران در رقابت های قهرمانی جهان محسوب می شود؛ وی در سال ۱۹۹۶ در مسابقات جهانی آفریقای جنوبی موفق به كسب این مهم شد. این ملی پوش سابق درباب مبتلاشدن به ویروس كرونا اظهار داشت: «من بطور تصادفی به كرونا مبتلا شدم. حدود ۳ هفته پیش به بانك رفتم و فكر می كنم آنجا مبتلا شدم. قدرت شیوع ویروس كرونا تا حدی بالاست كه ممكنست با كوچك ترین اشتباه و بی احتیاطی وارد بدن شود. بهترین راه برای پیش گیری از آن در خانه ماندن است. من مجبور شدم برای انجام كار بانكی حتما به بانك بازگشت كنم.»

او معتقد می باشد بانك ها جزو اماكنی هستند كه در صورت آلوده بودن به كرونا، سرعت انتقال زیادی دارند: «استفاده از خودكار عمومی، پیشخوان و موارد دیگر موجب می شود افرادی كه به بانك می روند، در خطر مبتلاشدن قرار بگیرند. در این میان افرادی هم هستند كه واقعاً سفارش ها را رعایت نمی كنند. مثلاً یك مشتری می آید و سرفه می كند و چون ماسك یا دستمال ندارد، موجب می شود افراد دیگری گرفتار شوند. در همان روزهای ابتدایی دیدیم كه متأسفانه برخی از كارمندان بانك ها به این ویروس مبتلا شدند. البته تنها بانك ها مراكز خطرناكی نیستند و دیگر اماكن عمومی هم موجب شیوع بیشتر این ویروس می شوند.»

عموزاده اضافه كرد: «استان قم جزو اولین استان هایی بود كه به ویروس كرونا آلوده و شیوع این ویروس موجب غافلگیری مردم قم شد. بعد از چند روز از شیوع این بیماری رسانه ها بخوبی اطلاع رسانی كردند و مردم الان می دانند كه برای پیشگیری چه كارهایی باید انجام دهند. حقیقتاً كرونا، ویروس خطرناكی است. هیچ گاه فكر نمی كردم كرونا بگیرم اما به هر حال بعد از مبتلاشدن به این ویروس تسلیم نشدم و با كرونا مبارزه كردم.»

این كاراته كا در ادامه به علایم مبتلاشدن به كرونا اشاره نمود و اضافه كرد: «تنگی نفس، سرفه و تب علایم اصلی مبتلاشدن به كروناست و این ۳ با همدیگر سراغ فرد مبتلا شده می آید. من در ایام ابتدایی حال بسیار بدی داشتم و علاوه بر این علایم، بی اشتها هم بودم و درد عضلانی هم داشتم. این علائم دو هفته در پیكر شخص مبتلا می ماند و مقاومت در مقابل این ویروس بستگی به قدرت بدنی فرد دارد. بدترین علایم مبتلاشدن به كرونا درد عضلانی است كه فشار بسیار زیادی به فرد وارد میكند. البته به نظر من خطرناك ترین آن تنگی نفس است.»

او به سؤالی در خصوص اینكه ورزش چقدر به شما كمك كرد تا بتوانید این ویروس را شكست دهید؟ چنین پاسخ داد: «ورزشكاران به سبب قدرت بدنی بالا توان بیشتری برای مقابله با این ویروس دارند و من به شخصه این مساله را احساس كردم. ورزش جان من را نجات داد و اگر ورزش نبود، شاید نمی توانستم جان سالم به در ببرم. محیط های ورزشی هم جزو اماكنی است كه كرونا به سرعت در آن شیوع پیدا می كند. لغو مسابقات ورزشی در تمام دنیا بهترین تصمیم برای جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس بود چونكه ورزش فراگیر است و افراد زیادی درگیر آن هستند.»

این كاراته كا بیان داشت: «در بیمارستان كامكار قم بستری شدم، این بیمارستان كادر بسیار زحمتكشی دارد كه به عموم مردم رسیدگی می كنند. كادر بیمارستان جان شان را برای بهبود بیماران كف دست شان گرفته اند. بیمارستان كامكار امكانات كمی دارد و تعداد نیروهایشان هم به اندازه كافی نیست. در مدتی كه بستری بودم، دیدم كه پرستاران و دكترها تا حدی كار می كردند كه نای حرف زدن نداشتند. افراد بستری در بیمارستان به دو گروه تقسیم می شدند؛ برخی بسیار امیدوار و تعدادی هم تقریباً ناامید از بهبودی.»

او كه از بیمارستان مرخص شده، چند روزی است كه خودرا در خانه اش قرنطینه كرده است: «۲ هفته در بیمارستان بستری بودم و بعد از بهبودی دو هفته دیگر باید در خانه بمانم. هم اكنون هم من و هم خانواده ام در قرنطینه هستیم. خانواده اصلی ترین نگرانی من در زمان بستری شدن در بیمارستان بود. زمانی كه تست كرونای من مثبت شد، ناامید نشدم و به كسانی كه به كرونا مبتلا شده اند، می گویم كه به هیچ وجه تسلیم نشوند. باید با كرونا بجنگی و اگر روحیه نداشته باشی، كرونا بر شما غلبه می كند.»

عموزاده سفارش هایی هم دارد: «مردم باید كرونا را جدی بگیرند و نكات ایمنی را رعایت نمایند. زنجیره كرونا زمانی قطع می شود كه مردم به اماكن شلوغ نروند و در خانه بمانند. نباید به مسافرت برویم، این موضوعات موجب گستردگی زنجیره مبتلاشدن به كرونا می شود. مردم باید رعایت نمایند تا كشورمان از این ویروس پاك شود. مطمئن باشید كه بزودی كشور ما از كرونا پاك می شود و همه چیز به روال عادی بازمی گردد. متأسفانه یكسری از مردم به نكات ایمنی توجه نمی كنند و بعضی از خیابان های قم با وجود هشدارها همچنان شلوغ است. این افراد زمانی موضوع را جدی می گیرند كه گرفتار ویروس شوند. خانه امن ترین مكان است. تنها باید در صورت نیاز ضروری از خانه خارج شد، آن هم حتما با دستكش و ماسك.»





منبع:

1398/12/27
19:44:33
5.0 / 5
3738
تگهای خبر: تیم , رقابت , قهرمانی , ورزش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
مرکز اسپورت