هاشمیان:

نحوه پرداخت حقوق ویلموتس به تیم ملی ضربه زد

نحوه پرداخت حقوق ویلموتس به تیم ملی ضربه زد

به گزارش مركز اسپرت مربی سابق تیم ملی فوتبال می گوید نحوه پرداختن حقوق ویلموتس و برخی مسائل حاشیه به تیم ملی ایران ضربه زد.



به گزارش مركز اسپرت به نقل از ایسنا، وحید هاشمیان، مربی تیم ملی فوتبال ایران در دوران مارك ویلموتس اظهار داشت: حدودا ۹ ماه قبل، فدراسیون فوتبال و ویلموتس از من برای همكاری دعوت نمودند و مذاكراتی انجام دادیم و كار آغاز شد. بسیار خوشحالم كه در تیم ملی مربیگری كردم. كار كردن در باشگاه در اغلب مواقع یك تعهد مالی است اما قرارداد با تیم ملی یك مسئله معنوی و مربوط به خوشحال كردن مردم است. بطور قطع پیروزی تیم ملی سبب شادمانی بسیاری از مردم و غرور كشور می شود. كار كردن در تیم ملی را بسیار دوست داشتم و دارم.

وی كه دربرنامه "سلام، بامداد به خیر" صحبت می كرد، افزود: در گذشته از تیم های لیگ برتری و تیم ملی جوانان پیشنهاد سرمربیگری داشتم كه قبول نكردم. در این مقطع احساس كردم كه می توانم تجربه یك دهه بازی كردن در بوندسلیگا، كلاس های مربیگری و مربیگری در سطوح مختلف فوتبال آلمان را به تیم ملی منتقل كنم اما مسائل حاشیه ای مانند نحوه پرداخت پول ویلموتس و دیگر مسائل به تیم ملی ضربه زد و نتوانست نتایج خوبی را به دست بیاورد.

مربی سابق تیم ملی درباره انتقادات از مبلغ بالای حقوق ویلموتس و پرداختن نشدن حقوق او توسط فدراسیون فوتبال اظهار داشت: نمی خواستم به این مورد بپردازم. فدراسیون اعلام نمود حقوق تمام اعضای كادر فنی به یورو پرداخت گردید. قرارداد من ریالی بود. الان ۹ ماه گذشته و مبلغی نگرفتم و به خاطر خرید برخی وسایل هم طلبكار هستم. من شرایط اقتصادی كشور را درك می كنم و می دانم در چه فشار مالی ای هستیم. به خاطر همین شرایط درباره حقوق خودم صحبتی نكردم و مربوط به مسؤلان است كه همانند خارجی ها به ایرانیان هم اهمیت بدهند چون كه بسیاری از مربیان تیم های ملی حقوق خویش را گرفته اند. ما مقداری پول در فیفا داریم كه نمی توانیم وارد نماییم و اگر این اتفاق رخ می داد، مشكلات ما حل می شد.

هاشمیان همینطور در واكنش به اینكه چرا قراردادهای سنگین با مربیان خارجی مانند ویلموتس امضا می شود اظهار نمود: اعتقاد دارم با عنایت به این كه توان پرداخت حقوق مربیان را نداریم و چون مربیان ما به قوانین حرفه ای عادت دارند، پس از مدتی كار را ول می كنند. اگر می خواهیم مربی خارجی بیاوریم، باید ببینیم می توانیم پولش را بدهیم یا می خواهیم روی دوش مدیر بعدی بیندازیم. به نظرم با قیمت دلار و یورو، استخدام مربی خارجی بسیار دشوار است. من اطلاعی از مبلغ قرارداد مربیان نداریم و فقط در كمپ تیم ملی حضور داشتم.

وی درباره همكاری با اسكوچیچ در ماه های آینده خاطرنشان كرد: پس از تغییر كادر فنی، طبیعی است كه هر مربی كادر فنی خویش را دارد. پس از این اتفاقات، صحبت های زیادی شد كه كدام مربی ها گزینه ها هستند، سرمربی تیم ملی انتخاب گردید. پس از آن فدراسیون و مربی تیم ملی دوست داشتند همكاری خودمان را ادامه دهیم. من هم شرایطی دارم و اگر ببینم می توانم به تیم ملی كشورم كمك كنم، بطور قطع می مانم. اگر ببینم نمی توانم، ان شاءالله سایرین كه نفرات توانمندی هم هستند، به تیم ملی كمك می كنند. به نظرم مبحث مهمی نیست. چندین روزنامه و سایت بیشتر از وضعیت فدراسیون فوتبال نگران كمك مربی دوم تیم ملی هستند. علت را هم نمی دارم. اگر قسمت باشد به كارم ادامه می دهم. انتشار كرونا و تعطیلی لیگ برتر و نامشخص بودن بازه تعطیلات مسائلی است كه روی علل من برای همكاری با تیم ملی در آینده اثرگذار است.

او در واكنش به اینكه آیا اسكوچیچ در تیم ملی موفق می شود یا خیر تصریح كرد: من نمی توانم پیشگویی كنم. كسی فكر نمی كرد كه ویلموتس در دور اول موفق نشود چون فوتبال جای پیشبینی نیست. كسانی كه او را انتخاب كردند اطلاعات بیشتری نسبت به من دارند.






1398/12/26
14:53:53
5.0 / 5
3618
تگهای خبر: بازی , باشگاه , پیروزی , تیم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
مرکز اسپورت