طلب ۱۷ میلیاردی كمیته ملی المپیك از دولت بابت بودجه مصوب ۹۸

طلب ۱۷ میلیاردی كمیته ملی المپیك از دولت بابت بودجه مصوب ۹۸

به گزارش مركز اسپرت كمتر از یك ماه به پایان سال ۹۸ باقی مانده اما كمیته ملی المپیك هنوز ۱۷ میلیارد تومان از مجموع اعتبارات مصوب خود برای سالجاری را دریافت نكرده است.



به گزارش مركز اسپرت به نقل از مهر، ۹۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مجموع بودجه مصوب كمیته ملی المپیك برای سال 1398 بود؛ سالی كه حالا روزهای پایانی اش را طی می كند. این رقم از دو ردیف اصلی به میزان ۷۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و ردیف متفرقه به میزان ۱۶ میلیارد تومان برای كمیته ملی المپیك تصویب و ابلاغ گردید.
تا به امروز كه كمتر از یك ماه به پایان سال باقی مانده بخش قابل توجهی از بودجه ابلاغی در اختیار كمیته ملی المپیك قرار گرفته است به صورتی كه این كمیته بودجه مصوب فدراسیون ها را به صورت صد درصد در اختیارشان گذاشته است.
البته كه هنوز ۱۷ میلیارد تومان از مجموع اعتبار مصوب برای كمیته ملی المپیك در اختیار این نهاد قرار نگرفته است. بنابراین ریاست كمیته ملی المپیك رایزنی هایی را انجام داده تا بتواند طلب كمیته را از خزانه دولت دریافت كند.
به گفته كیكاووس سعیدی و در صورت تخصیص صد درصد یا بخش قابل توجهی از این طلب، به فدراسیون كمك های مالی جدیدی خواهد شد. دبیركل كمیته ملی المپیك به خبرنگار مهر اظهار داشت: می خواهیم ۲.۵ میلیارد تومان به فدراسیون ها كمك نماییم اما منتظر هستیم تا تخصیص جدیدی از دولت داشته باشیم. البته كه برای هزینه این تخصیص و استفاده از آن، اولویت بندی وجود دارد اما كمك به فدراسیون ها هم یكی از آنها است.
سعیدی تصریح كرد كه رشته هایی كه كسب سهمیه كرده و آماده سازی حضور در بازی های ۲۰۲۰ را در برنامه دارند یا اینكه همچنان درگیر رقابت های گزینشی هستند، جزو رشته های موردنظر برای حمایت مالی هستند.. رشته هایی مثل تیروكمان، بسكتبال، شنا و … از این جمله اند.

1398/12/06
23:48:48
5.0 / 5
4220
تگهای خبر: المپیك , بازی , بسكتبال , تیم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
مرکز اسپورت