مربی تیم ملی واترپلو ایران:

فدراسیون شنا را تنها نگذارید

فدراسیون شنا را تنها نگذارید

به گزارش مركز اسپرت مربی تیم ملی واترپلو در واكنش به لغو مسابقات انتخابی المپیك از طرف قزاقستان اظهار داشت: وزارت ورزش و كمیته ملی المپیك فدراسیون شنا را تنها نگذارند.



وحید رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره تصمیم فدراسیون جهانی شنا در خصوص حضور تیم های قهرمان بازی های آسیایی در مسابقات المپیك ۲۰۲۰ اظهار داشت: قزاق ها به سبب نفوذی كه در فدراسیون جهانی و كمیته آسیا داشتند، از ویروس كرونا بعنوان یك دستاویز استفاده كردند تا مسابقات انتخابی المپیك لغو شود. آنها از ابتدا پیگیر بودند تا تیم های ایران و چین را از میدان مسابقه به در كنند و در نهایت نیز به هدف خود رسیدند.

رضایی اشاره كرد: آنها دراین زمینه قدرت و نفوذ داشتند. شواهد حاكیست كه آنها با یكدیگر تبانی كردند تا تیم زنان چین و مردان قزاقستان كه قهرمان بازی های آسیایی هستند بطور مستقیم راهی المپیك شوند. البته این را به صورت رسمی اعلام نكرده اند اما چیزی كه از شواهد مشخص است همین می باشد.

مربی تیم ملی واترپلو در ادامه بیان كرد: پیشنهادی كه داده اند این است كه سایر تیم های باقیمانده در مسابقات روتردام شركت نمایند كه این مسابقات برای تیم ایران حكم قتلگاه را دارد چونكه تیم های باقیمانده اروپایی در آن شركت می كنند و سطح مسابقات بسیار بالا می باشد. آنها از ابتدا همین هدف را داشتند تا تیم ایران را از میدان به در كنند.

وحید رضایی در پاسخ به این پرسش كه آیا تصمیم فدراسیون جهانی (فینا) درباره لغو مسابقات انتخابی المپیك قطعی است؟ اظهار داشت: نامه ای كه به فدراسیون ایران ارسال شده، در واقع همین است، فدراسیون ایران نیز بسیار محكم و قاطع خواهان دلیلهای منطقی دراین زمینه شده است و اعتراض خودرا اعلام نموده است.
رضایی افزود: هرچند كه نامه نگاری فدراسیون ایران روی نامه فدراسیون جهانی وجهه خوبی ندارد اما در واقع با این كار از حقوق بازیكنان ایرانی دفاع كرده است. زمان آن فرا رسیده كه كمیته ملی المپیك و وزارت ورزش دراین زمینه فدراسیون شنا را تنها نگذارند. در چند وقت اخیر در بیشتر رشته های ورزشی در سطح بین المللی مظلوم واقع شده ایم چونكه این حمایت ها را پشت خود نداشته ایم. این تصمیم قزاقستان در واقع فرار رو به جلو است و برای رویارویی با تیم ایران واهمه داشتند.

مربی تیم ملی واترپلو درانتها درباره نقش دیپلماسی ایران برای حل مشكل تیم ملی واترپلو اظهار داشت: صد درصد حمایت كمیته ملی المپیك و وزارت ورزش می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد. حتی اگر ما نتوانیم در مسابقات انتخابی شركت نماییم حداقل آنها می دانند كه ما تنها نیستیم چونكه ممكنست سال آینده در مسابقات قهرمانی آسیا بار دیگر این مشكلات گریبانگیر تیم ایران شود.


منبع:

1398/11/29
15:06:09
5.0 / 5
4212
تگهای خبر: المپیك , بازی , بازیكن , تیم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
مرکز اسپورت