علت باد سرد نزدن کولر گازی دوو یا خنک نکردن محیط

علت باد سرد نزدن کولر گازی دوو یا خنک نکردن محیط

علت خنک نکردن کولر گازی دوو یا باد سر نزدن آن مربوط به عوامل فنی و خطای انسانی است. ما در این مقاله تمامی موارد مربوط به باد خنک نزدن کولرگازی دوو را بررسی می کنیم تا در صورت فنی بودن در منزل خود مشکل را برطرف نمایید.


علت خنک نکردن کولر گازی دوو یا باد سر نزدن آن مربوط به عوامل فنی و خطای انسانی است. ما در این مقاله تمامی موارد مربوط به باد خنک نزدن کولرگازی دوو را بررسی می کنیم تا در صورت فنی بودن در منزل خود مشکل را برطرف نمایید.

توجه داشته باشید که در هنگام عیب یابی مهم است که مدل کولر گازی دوو شما چیست، قدیمی، پنجره ای یا جدید؟ با این حال تقریبا دلایل یکسانی برای خنک نکردن دارند اما ممکن است در زمان تعویض قطعات و یا تشخیص محل هر قطعه معیوب، تفاوت هایی وجود داشته باشد. در ادامه به خوبی تمامی عواملی که مانع از خنک کردن کولر گازی دوو می شوند، توسط تکنسین های متخصص نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران مورد بررسی قرار داده شده اند. 

 

اگر کولر گازی دوو خنک نمی کند، احتمالا جریان هوا مسدود شده است.

یکی از بارز ترین دلایل خنک نکردن محیط توسط کولر گازی دوو، گرفتگی و انسداد جریان هوا در این دستگاه است. این عامل می تواند به بخش های مختلفی مرتبط شود که برای رفع مسدودیت مسیر هوا، باید تمامی آن ها بررسی شده و مورد عیب یابی قرار بگیرند.

بررسی نمایید تا فیلتر  ها کثیف نباشند

فیلتر های هوا را به طور مرتب بررسی و تمیز کنید. فیلتر های مسدود شده جریان هوا را محدود می ‌کنند و راندمان خنک ‌کننده را کاهش می ‌دهند.

دقت نمایید ورودی یا خروجی هوا مسدود نباشد

مطمئن شوید که هیچ چیز دریچه ها یا سیم پیچ های کندانسور واحد خارجی را مسدود نمی کند. میزان و یا نشتی گاز را برای خنک نکردن کولر گازی دوو بررسی نمایید. تشخیص محل نشتی گاز به شما کمک می کند تا

گاز کولر به دلایل مختلفی می تواند کم یا حتی خالی شود. معمولا بعد از جا به جایی گاز کم می شود و همین موضوع باعث خنک نکردن کولر گازی دوو می شود. بدین منظور اگر سرمای کولر گازی دوو شما کاهش یافت، بهتر است میزان گاز به واسطه تعمیرکار متخصص کولر گازی دوو بررسی شود.

توجه داشته باشید که نشتی گاز در بعضی مواقع به قدری ریز است که قابل مشاهده نیست و حتما باید با دستگاه یا روش های سنتی مثل آب و کف صابون بررسی نمایید.

خرابی در قطعات الکتریکی می تواند باعث سرد نکردن کولر گازی دوو شود.

از فیوز تا برد الکترونیکی و حتی سیم کشی ها باید برای مشکل سرد نکردن کولر گازی دوو بررسی شود. توجه داشته باشید که مخصوصا در کولر گازی های جدید دوو که مجهز به قطعات الکترونیکی پیشرفته تر است در هنگام سرد نشدن دستگاه لازم است تا تمامی قطعات الکترونیکی بررسی شود.

معیوب شدن کمپرسور، رله یا خازن راه انداز باعث سرد نکردن کولرگازی دوو می شود.

اگر کولر گازی دوو شما سرد نمی کند، باید به ترتیب موارد را بررسی نمایید و در اولین مرحله نیازی نیست به سراغ کمپرسور بروید. هم چنین در نظر داشته باشید که قبل از بررسی موتور لازم است راه انداز های کمپرسور چک شود. بنابراین در ابتدا خازن و رله را چک نمایید و در صورت خرابی آن را تعویض کنید. توجه داشته باشید که معیوب بودن کمپرسور می تواند از دلایل یخ زدگی کولر گازی دوو نیز باشد.

قابل ذکر است که در اکثر مواقع روشن نشدن کولر گازی مربوط به خرابی خازن است و صحت این موضوع را می توانید در بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد که تعمیرکاران آن توضیح داده اند بررسی نمایید.

دیگر علت های خنک نکردن کولر گازی دوو

علاوه بر موارد گفته شده، ممکن است معیوب شدن قطعات دیگر و همین طور کثیفی بخش های دیگری از کولر گازی دوو، موجب تولید نشدن باد خنک در این دستگاه شوند. به همین خاطر باید در جهت عیب یابیاین کولر گازی، حتما آن ها را نیز مورد بررسی قرار دهید:

خرابی ترموستات یا سنسور

در بسیاری از مواقع درجه کولرگازی به درستی تنظیم نشده است و باید دقت نمایید تا درجه دما بر روی کم ترین تنظیم شود تا خنک تر شود.

کثیف بودن کویل های اواپراتور یا کندانسور

اگر چه در واحد های دوو معمول نیست، اما کویل های کثیف می توانند بر عملکرد تأثیر بگذارند. برای دستور العمل های تمیز کردن به دفترچه راهنمای کاربر مراجعه کنید یا از یک متخصص کمک بگیرید.

نحوه عیب یابی

  • فیلتر های هوا را تمیز کنید، از جریان هوای مناسب اطمینان حاصل کنید و تنظیمات ترموستات را بررسی کنید.
  • برخی از کولر گازی های دوو کد های خطا را به منظور خرابی بخشی از دستگاه نشان می دهند. بنابراین به هنگام مشاهده کد خطا بررسی نمایید تا علت آن چیست و نسبت به رفع آن اقدام نمایید.
  • گاهی اوقات، یک بازنشانی ساده می تواند اشکالات موقت را برطرف کند. می توانید برق را قطع و وصل کنید. یا فیوز را خاموش و روشن کنید.
  • هم چنین دقت نمایید که در ساعت های اوج مصرف برق، توان کولرگازی دوو شما کم می شود و احتمالا قدرت کافی برای سرما را ندارد یا احتمال خاموش شدن دستگاه هم وجود دارد.
  • برای نصب، سرویس یا عیب یابی کولر گازی دوو خودتان ارزش قایل شوید و از یک تعمیرکار مجرب و حرفه ای استفاده نمایید.
  • به دفترچه راهنمای کولر گازی دوو خودتان هم توجه نمایید.
  • به صورت دوره ای و بهتر است هر 6 ماه یک بار کولرگازی دوو خودتان را سرویس نمایید.
  • همیشه به یاد داشته باشید که هنگام برخورد با وسایل برقی ایمنی را در اولویت قرار دهید. اگر در مورد هر مرحله ای مطمئن نیستید، از تعمیرکار متخصص کولر گازی دوو کمک بگیرید.
1403/03/03
17:43:04
0.0 / 5
389
تگهای خبر: رپورتاژ , سایت , متخصص , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
مرکز اسپورت