مهر در گزارشی بررسی كرد؛

کلاف پیچیده ژیمناستیک و نگرانی ورزشکاران

کلاف پیچیده ژیمناستیک و نگرانی ورزشکاران

مرکز اسپرت: فدراسیونی که ورزشکارانش باید تا چند هفته دیگر در بازیهای آسیایی حضور پیدا کنند با کلاف پیچیده انتخابات روزگار می گذراند و معین نیست چه سرنوشتی در انتظار آنست.



به گزارش مرکز اسپرت به نقل از مهر، فدراسیون ژیمناستیک یکی از عجیب ترین فدراسیون های ورزشی است که از دو سال قبل در بلاتکلیف ترین وضعیت ممکن به سر می برد. این فدراسیون تا حالا چندین سرپرست و رییس داشته و هم اکنون هم با وجود برگزاری مجمع و انتخاب رییس شرایط مبهمی دارد.
فدراسیون ژیمناستیک بعد از انتهای دوره چهارساله اینچه درگاهی در تیرماه ۱۴۰۰ شرایط عجیب و غریبی را تجربه نمود. اینچه درگاهی پس از حدود ۶ ماه بالاخره به رها کردن صندلی ریاست رضایت داد و وزارت ورزش هم برای این فدراسیون سرپرست برگزید.
حمید احمدی نخستین سرپرست بود که با حکم سجادی وزیر سابق ورزش در دی ماه ۱۴۰۰ انتخاب گردید. بعد از انتهای دوره ۶ ماهه سرپرستی او، وزارت ورزش ابتدا طاهر علوی را به عنوان سرپرست معرفی نمود که عمر سرپرستی او تنها چند ساعت بود! پس از آن در تاریخ سوم مرداد زهره مرزوقی به عنوان سرپرست جدید این فدراسیون معرفی گردید.
پس از گذشت ۲ ماه از دوره سرپرستی مرزوقی، وزارت ورزش عابد حقدادی را به عنوان سرپرست این فدراسیون برگزید، وی در نهایت در ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ با رأی اعضای مجمع به عنوان رییس این فدراسیون انتخاب گردید.
حضور چهره های گوناگون در فدراسیون ژیمناستیک در شرایطی رخ داد که اولاً فدراسیون جهانی ژیمناستیک، اینچه درگاهی را به عنوان رییس قبول دارد و تمامی ایمیل های فدراسیون هم در اختیار رییس قبلی است، بدین سبب تمامی اقدامات بین المللی و همچون اعزام ها باید از کانال اینچه درگاهی رد شود، همین موضوع هم موجب شد تا تعدادی از ورزشکاران این رشته ورزشی که در ماه های اخیر باید در مسابقات بین المللی شرکت می کردند به علت عدم نامه نگاری فدراسیون از حضور در مسابقه بازبماندند.
اتفاقات عجیب و غریب فدراسیون ژیمناستیک به یونیورسیاد هم کشیده شد؛ دو نماینده ایران مهدی الفتی و محمدرضا خسرونژاد به علت پایان اعتبار لایسنس نتوانستند در یونیورسیاد مسابقه بدهند. این دو ورزشکار در شرایطی اعزام شدند که فدراسیون بدنبال گرفتن لایسنس از طرف فدراسیون ورزش دانشگاهی بود اما فدراسیون جهانی این درخواست را نپذیرفت و اعلام نمود این درخواست باید بوسیله اینچه درگاهی (رئیس سابق فدراسیون) صورت بگیرد و بدین سان این دو ورزشکار با وجود این که به چین اعزام شده بودند اما فرصت مسابقه دادن را به آسانی از دست دادند.
حالا این نگرانی وجود دارد که این دو ورزشکار (مهدی الفتی و محمدرضا خسرونژاد) که در فهرست بازی های آسیایی هانگژو قرار دارند، باردیگر با چنین اتفاقی روبه رو شوند. اگر نامه نگاری از طرف رییس سابق فدراسیون انجام نشود آنها بازی های آسیایی هانگژو را هم به آسانی از دست خواهند داد.

اظهارت ضد و نقیض در مورد انتخابات ژیمناستیک
در مورد وضعیت فدراسیون ژیمناستیک اظهارات مختلفی صورت گرفته در تیرماه مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد آخرین وضعیت ژیمناستیک تنها به این جمله بسنده می کرد که درحال جمع بندی هستند تا بهترین تصمیم را که به نفع ژیمناستیک و ورزش ایران بگیرند.
حال در تازه ترین اظهارنظر در حاشیه بازدید از اردوی کاراته مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد وضعیت این فدراسیون به صراحت اظهار داشت: «اشکالاتی به انتخابات فدراسیون ژیمناستیک وارد بود، ما هم قبول کردیم. زمان سجادی این مورد را بررسی نموده و کارشناسی کردیم می خواستیم این مورد را در قالب تعامل با فدراسیون جهانی و دوستانی که در گذشته مدیریت فدراسیون را بر عهده داشتند حل نماییم اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.
ورزشکارانی که می خواهند به بازی های آسیایی اعزام شوند نیاز به تأیید رییس فدراسیون قبلی یعنی اینچه درگاهی را دارند. به جهت اینکه حق ورزشکاران ژیمناستیک ضایع نشود انتظار داریم اینچه درگاهی تأیید کند. قرار شد من، رییس کمیته با وزارت ورزش در قالب یکی دو جلسه دیگر این مشکل را حل نماییم. شاید هم مجبور شویم انتخابات را باردیگر برگزار نماییم. به فدراسیون جهانی نامه نوشتیم، پیشنهادات را داده ایم و منتظر جواب هستیم. هر چه جواب دادند ملاک عمل ماست.»
در شرایطی که دبیرکل کمیته ملی المپیک به صراحت اعلام می کند انتخابات فدراسیون اشکالاتی داشته و حتی پیشنهاد برگزاری باردیگر انتخابات را داده اما هنوز در مورد این فدراسیون تصمیمی گرفته نشده و معلوم نیست در فاصله یک ماه مانده به بازی های آسیایی هانگژو ورزشکاران این رشته شرایط حضور در این بازی ها را دارند یا دود بی تدبیری مدیریت باز هم مستقیماً به چشم ورزشکاران می رود.
نکته جالب اینکه در یکی دو روز اخیر فدراسیون جهانی ژیمناستیک هم در ایمیلی خواهان مشخص شدن وضعیت نمایندگان ایران در رقابت های جهانی شده است. در این ایمیل عنوان شده که احمدکهنی و خسرونژاد در دارحلقه و مهدی الفتی در پرش خرک برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان از سری مسابقات کسب سهمیه المپیک پذیرفته شده اند و فدراسیون باید وضعیت این ورزشکاران را مشخص نماید که آیا آنها تمایل به استفاده از این سهمیه را دارند یا فدراسیون جهانی آنرا به کشور دیگری اعطا کند.
برای حضور این نفرات در مسابقات جهانی و بازی های آسیایی هانگژو، ورزشکاران نیاز به تأییدیه فدراسیون دارند و از آن جا که ایمیل فدراسیون در اختیار اینچه درگاهی است و او باید برای معرفی این ورزشکاران نامه نگاری کند بعید نیست همان اتفاقات گذشته در ارتباط با اعزام ملی پوشان باردیگر رقم بخورد.


منبع:

1402/06/03
09:05:22
0.0 / 5
255
تگهای خبر: المپیك , بازی , تیم , رقابت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
مرکز اسپورت