اختصاصی مركز اسپرت،

دو راهی سخت برای فوتبالیست های آپشن بگیر

دو راهی سخت برای فوتبالیست های آپشن بگیر

مرکز اسپرت: بازیکنانی که از گذشته با باشگاه هایشان قرارداد دارند باید آپشن های قرارداد خودرا کاهش دهند.



به گزارش مرکز اسپرت به نقل از ایسنا، وضع قانون سقف بودجه و دستورالعمل ناظر بر قراردادها در فوتبال ایران سبب شده که تیم های لیگ برتری مجبور شوند در عقد قراردادهای جدیدشان برای حضور در لیگ بیست و سوم با حساسیت بیشتری عمل کنند. یکی از مواردی که در دستورالعمل سقف بودجه آمده، گذاشتن سقف برای میزان آپشن (پاداش) قراردادهای بازیکنان است؛ به این صورت که باشگاه ها حق ندارند بیش از ۲۰ درصد از اصل قرارداد یک بازیکن یا مربی به آنها آپشن (پاداش) تعیین کنند.

البته تابحال تصور می شد که قوانین موجود در دستورالعمل تنظیم قراردادها مختص قراردادهای جدیدی است که باشگاه ها امضا می کنند اما این یک تصور اشتباه است. بر طبق پیگیری های خبرنگار ایسنا، مشخص شده است که دستورالعمل ناظر بر قراردادها باید راجع به قرادادهای عقد شده در سالیان گذشته هم منظور شود.

در همین راستا، آپشن قراردادهایی که بیش از ۲۰ درصد مبلغ پایه آن قرارداد است باید کاهش پیدا کند تا دستورالعمل ثبت قرارداد رعایت شود. در همین راستا، اگر باشگاه یا بازیکنی این کار را انجام ندهد، کارت بازی برای او صادر نمی شود.

باید دید سازمان لیگ فوتبال این تصمیمش را می تواند عملی کند یا خیر چونکه بازیکنان زیادی در لیگ برتر حضور دارند که آپشن های زیادی در قراردادهایشان گنجانده شده است و در صورتیکه بخواهند دستورالعمل مورد نظر سازمان لیگ را اجرا کنند، درآمدهایشان کاهش پیدا می کند.







منبع:

1402/04/30
11:20:54
0.0 / 5
309
تگهای خبر: بازی , بازیكن , باشگاه , تیم
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
مرکز اسپورت