حمل مشعل بازی های المپیک و پارالمپیک پاریس توسط ۱۱ هزار دونده

حمل مشعل بازی های المپیک و پارالمپیک پاریس توسط ۱۱ هزار دونده

مرکز اسپرت: حدود ۱۱ هزار دونده، در حمل مشعل بازی های المپیک و پارالمپیک پاریس مشارکت دارند.



به گزارش مرکز اسپرت به نقل از روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، بر این اساس، حدود ۱۰ هزار دونده مشعل المپیک و هزار دونده، مشعل پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس را حمل می کنند تا مسیر را برای برگزاری مراسم و جشن های قبل از شروع بازی ها هموار کنند و طبق برنامه ریزی میزبان، زیبایی میراث طبیعی و فرهنگی فرانسه را به نمایش بگذارند.
پس از مراسم اختتامیه المپیک، آتش مشعل بازی ها یک دفعه دیگر، در طول بازی های پارالمپیک شعله ور می شود.
این آتش، در استوک مندویل بریتانیا، زادگاه جنبش پارالمپیک روشن خواهد شد و در آخر ماه آگوست ۲۰۲۴ (اوایل شهریور ماه ۱۴۰۳) به فرانسه می رسد اما قبل از رساندن آن به آتش دانِ مراسم افتتاحیه در پاریس، ۲۸ آگوست (مطابق با ۸ شهریور)، مراسمی برای حمل مشعل برگزار می شود.
تونی استنگوئه، رییس کمیته برگزاری رویداد پاریس ۲۰۲۴، در این زمینه می گوید: «داستان حمل مشعل، در حقیقت، روایتی از بازی ها و مردم است؛ داستان قلب هایی گشوده، بخشنده و به اشتراک گذارنده… که بطور خاص درحال حرکت به سمت ما در پاریس هستند. بدین سبب حاملان مشعل و دوندگان پیشرو آن، در طرح ما نقش ویژه ای دارند. در سال ۲۰۲۴ بواسطه حمل مشعل، بزرگ ترین ورزشکاران، با گروههای مختلف از مردم ارتباط نزدیکی پیدا می کنند؛ با هواداران ورزشی، مردان و زنان مناطق مختلف و حتی سرمایه گذاران پروژه های اجتماعی. دوندگان پیشرو مسئولیت مهمی دارند، آنها می بایست در مناطق مختلف مسیر حمل مشعل الهام بخش باشند.»
در مجموع، مشعل داران المپیک و پارالمپیک با هدف افزایش آگاهی درباره ی اهمیت جوامع فراگیر و ضرورت مشارکت همه، از گروههای مختلفی انتخاب می شوند؛ زنان و مردان، چهره های ملی و حتی محلی، افراد منتخب از طرف عموم مردم و افراد دارای معلولیت.
کمیته برگزاری رویداد پاریس ۲۰۲۴، چهار ورزشکار فرانسوی را به عنوان کاپیتان های مسیر و «سفیران عالی» حمل مشعل انتخاب نموده است ؛ دو برادر و قهرمان شنای المپیک و همین طور مونا فرانسیس، نایب قهرمان پرش طول پارالمپیک توکیو و دیمیتری پاواده درای عنوان ششمی ورزش های سه گانه پارالمپیک توکیو.
بازی های پارالمپیک پاریس، از ۲۸ آگوست تا ۸ سپتامبر ۲۰۲۴ با حضور حدود ۴۴۰۰ ورزشکار از سرتاسر جهان انجام می شود.


منبع:

1402/03/22
07:51:37
0.0 / 5
377
تگهای خبر: المپیك , بازی , ورزش
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
مرکز اسپورت