فرهادیان خبر داد:

برگزاری تا آخر سال 10 مجمع انتخاباتی فدراسیون ها

برگزاری تا آخر سال 10 مجمع انتخاباتی فدراسیون ها

به گزارش مرکز اسپرت، به قول مدیر کل دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی، وزارت ورزش می خواهد تا آخر سال مجمع انتخاباتی ۱۰ فدراسیون را برگزار کند.



به گزارش مرکز اسپرت به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، آرش فرهادیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون ها درمورد تعیین و تکلیف فدراسیون هایی که با سرپرست اداره می گردند، عنوان کرد: تلاش ما اینست که تا آخر سال بتوانیم حداقل ۱۰ مجمع انتخاباتی را برگزار نماییم و عمدتا انتخابات ما با عنایت به ظرف مدت قانونی که وجود دارد در نیمه دوم بهمن ماه و اسفندماه برگزار می شود.

وی ادامه داد: برخی از مجامع ما هم با عنایت به به انتها رسیدن مدت قانونی ریاست فدراسیون ها و همینطور این که بعضی از فدراسیون ها نوپا هستند مثل فدراسیون آمادگی جسمانی و بادبانی، فرایند قانونی تشکیل فدراسیون ها در حال انجام است و بنابراین در سال جدید مجمع انتخاباتی آنها برگزار می شود.

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون ها خاطرنشان ساخت: در جهت برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون هایی که با سرپرست اداره می گردند باید به این نکته اشاره کنم که هم معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای و هم شخص وزیر ورزش و جوانان برای زودتر برگزار شدن مجامع اهتمام ویژه ای دارند و بارها تذکر می دهند که مجامع در زمان مقرر و در سریعترین زمان برگزار گردد.

وی افزود: گاها در جریان آماده سازی فرایند برای برگزاری مجامع شرایط قانونی پیش می آید که دست ما را می بندد که بتوانیم سریعتر مجامع را برگزار نماییم. در اساسنامه ظرف زمان وجود دارد این که از چه مدت قبل برای انجام فرایندهای مختلف انتخابات اطلاع رسانی نماییم.

فرهادیان عنوان کرد: وقتی کاندیداها را به لحاظ کمیسیون تطبیق و کمیسیون تجدیدنظر مورد بررسی قرار می دهیم اسامی به نهادهای نظارتی ارسال می شود. زمانی هم نهادهای نظارتی جهت بررسی صلاحیت ها نیاز دارند.

ایشان در ادامه درمورد فدراسیون هایی که دوران قانونی ریاست آنها به پایان رسیده اظهار داشت: تمام فدراسیون هایی که دوران ریاست آنها به اتمام می رسد برپایه قانون ما موظف هستیم که سرپرست انتخاب نماییم و در اسرع وقت این کار را انجام می دهیم. به صورت مثال درمورد فدراسیون انجمن های ورزشی در کوتاهترین زمان ممکن با هماهنگی های مربوطه سرپرست مشخص می شود و از جانب وزیر ورزش و جوانان سرپرست جدید اعلام خواهد شد و فرایند انتخابات آن هم شروع می شود.


منبع:

1401/10/20
16:11:48
0.0 / 5
515
تگهای خبر: تیم , فدراسیون , قهرمانی , ورزش
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
مرکز اسپورت