یك پیشكسوت:

برخی مدارس فوتبال در طول تمرین یک لیوان آب هم به بازیکن نمی دهند!

برخی مدارس فوتبال در طول تمرین یک لیوان آب هم به بازیکن نمی دهند!

به گزارش مرکز اسپرت خوزستان یک پیشکسوت فوتبال آکادمی و مدرسه فوتبال را 2 بخش جدا از هم دانست و اظهار داشت: من مدارس فوتبالی را سراغ دارم که به بازیکنش در طول تمرین حتی یک لیوان آب نمی دهد!


شهرام عطارزاده در گفت و گو با ایسنا، نقش مدارس فوتبال خوزستان در پیشرفت این رشته را ناکافی دانست و اظهارکرد: نسبت به گذشته که تأسیس مدارس فوتبال مرسوم نبود، هم اکنون برخی موفق شده اند کارهای اولیه ای دراین زمینه انجام دهند اما چون نظارت چندانی بر این اقدامات وجود ندارد، فکر می کنم که باید خیلی بهتر از این آموزش داده شود.
وی بیان کرد: مربیانی که در این رده سنی فعالیت می نمایند باید بهتر آنالیز شوند و هر کس از راه می رسد، مدرسه فوتبال باز نکند.
این پیشکسوت، داشتن زمین استاندارد را از حداقل ملزومات مدارس فوتبال خواند و اظهار داشت: اولین فاکتور یک مدرسه فوتبال خوب، داشتن یک زمین باکیفیت است و نباید در هر زمین یا چمن مصنوعی مبادرت به آموزش کرد. مگر می شود در یک زمین با ابعاد ۳۰×۲۰ و یا ۳۰×۴۰ متر به بچه ها فوتبال آموزش داد؟ شاید بشود تعدادی از تاکتیک و فن ها را در این زمین ها آموزش داد اما خیلی چیزها را هم نمی گردد به بچه ها یاد داد. اولین شرط وجود یک زمین استاندارد است و حتی بازیکنان نونهال هم باید زمین بزرگ را ببیند و بزرگی و عظمتش را حس کنند.
وی اضافه کرد: دومین شاخص مهم استفاده از مربیان کارکرده است. باید از مربیانی بهره برد که دارای مدرک بوده و تجربه این کار را داشته باشند. شرط بعدی این است که شما بدانید از این مدرسه فوتبال می خواهید به کجا برسید. مگر می شود در ۳ ماه یک بازیکن را کشف و تربیت کرد؟ این کار باید استمرار داشته باشد. مدرسه فوتبالی که استمرار نداشته و در طول سال دایر نباشد، اصلاً مدرسه فوتبال نیست.
عطارزاده بیان کرد: پس از این موارد، مباحثی مانند آموزش و برنامه ریزی پیش می آید، اینکه خانواده ها چگونه حمایت کنند و غیره. این مسائل خود یک بحث طولانی است و هر کدام زیر شاخه های بسیاری دارد. وسایل اولیه و تمرین از ملزومات دیگر یک مدرسه فوتبال خوب است. مگر امکان دارد که ۱۰۰ بازیکن را با ۱۰ کاور و ۲۰ توپ راهی زمین کرد؟ همین طور رده های سنی باید تفکیک شود و هر رده باید مربی خودش را داشته باشد. کدام یک از این شرایط در مدارس فوتبال وجود دارد؟
وی با اشاره به اینکه متاسفانه نظارت کافی روی مدارس فوتبال وجود ندارد، افزود: هیچ کس نظارت نمی کند که تعداد افراد ثبت نام شده چقدر است و آیا آموزشی به بازیکنان داده می شود یا خیر؛ از جانب دیگر، معدودی از مدارس فوتبال که انصافا خوب کار می کنند از توجه لازم برخوردار نبوده و حتی می توان گفت نسبت به مدارسی که به دنبال درآمدزایی هستند از اهمیت کمتری برخوردار می باشند.
کاپیتان سابق استقلال اهواز در دهه ۷۰ با اشاره به نقش سازندگی تیم های مدارس عادی در گذشته، اظهار داشت: در وضعیت فعلی تعامل بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان صفر است و مدارس عادی ما هیچ نقشی در تربیت بازیکن ندارند، در صورتیکه استعدادها باید از مدارس کشف شوند، همانطور که در گذشته بازیکنان زیادی با کمترین امکانات از همین مدارس کشف شدند. متاسفانه هم اکنون حتی زنگ های ورزش هم ارزش چندانی برای مدارس ندارند.
وی آکادمی و مدرسه فوتبال را ۲ بخش جدا از هم دانست و افزود: آکادمی و مدرسه فوتبال هر کدام تعریف جداگانه ای دارد. وقتی کسی آکادمی دایر می کند باید در تمام زمینه هایش آکادمیک باشد. بازیکن باید از نظر تغذیه، آموزش، مسائل روحی و روانی و تحصیلی زیر نظر آکادمی باشد. این در شرایطی است که من مدارس فوتبالی را سراغ دارم که به بازیکنش در طول تمرین حتی یک لیوان آب نمی دهد!




منبع:

1401/05/11
12:00:55
0.0 / 5
629
تگهای خبر: آموزش , استقلال , بازی , بازیكن
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
مرکز اسپورت