كارشناسان خبره معرفی نشده اند؛

برگزاری هیات اجرائی کمیته المپیک درآستانه انتخابات به تعویق افتاد

برگزاری هیات اجرائی کمیته المپیک درآستانه انتخابات به تعویق افتاد

مرکز اسپرت: در آستانه نام نویسی از کاندیداها و برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک، انتظار می رود جلسات اعضای هیات اجرائی حداقل روند همیشگی را داشته باشد اما نشست های آنها از روال عادی خارج شده است.



به گزارش مرکز اسپرت به نقل از مهر، طبق مصوبه آخرین نشست اعضای هیات رئیسه و هیات اجرائی کمیته ملی المپیک، از ۲۵ تیرماه روند انتخابات این کمیته بصورت رسمی شروع خواهد شد. این زمان به انجام اطلاع رسانی در مورد نام نویسی از کاندیداها اختصاص دارد و بازه زمانی در نظر گرفته شده برای ثبت نام ها هم از ۵ مردادماه شروع خواهد شد.
بعد از تعیین این دو زمان انتظار می رفت باتوجه به اهمیت برگزاری انتخابات ۶ شهریورماه و لزوم انجام بموقع اقدامات لازم برای تشکیل بدون حرف و حدیث مجمع، جلسات هیات اجرائی حداقل با روند همیشگی پیگیری شود تا رسیدگی به امورات مربوط به انتخابات بدون اشکال و سر وقت صورت گیرد اما نه فقط این مهم یعنی برگزاری نشست های هیات اجرائی شتاب نگرفته بلکه از روال عادی هم خارج شده است!
یکصد و یازدهمین نشست اعضای هیات رئیسه و هیات اجرائی کمیته ملی المپیک که حکم آخرین نشست آنها را داشت، یکشنبه دو هفته پیش (۵ تیرماه) اجرا شد. در همان نشست نحوه فعالیت و آغاز به کار ستاد اجرائی برگزاری انتخابات بررسی و زمان های موردنظر برای اطلاع رسانی و شروع نام نویسی مصوب شد.
طبق روال همیشگی در خصوص برگزاری هر دو هفته یک دفعه جلسات اعضای هیات اجرائی، باید نشست جدید آنها ۱۹ تیرماه برگزار می شد اما همزمانی با تعطیل رسمی عید قربان، این جلسه را از برنامه خارج کرده در صورتیکه زمان جدیدی برای آن هنوز مشخص نشده است.
البته قبل از این هم برگزاری هر دو هفته یک دفعه جلسات هیات اجرائی به بهانه های مختلف با چنین چالشی روبه رو شده بود که بعضاً موجب فاصله سه هفته ای میان جلسات می شد اما حساسیت انتخابات پیش رو و لزوم رسیدگی به مسائل در رابطه با آن، می طلبید در این مقطع مانع از وقفه طولانی در برگزاری نشست شد به ویژه که اقدام مهمی مانند تعیین و معرفی کارشناسان خبره هم هنوز انجام نشده است.
طبق اساسنامه کمیته ملی المپیک، ۵ کارشناس خبره عضو مجمع بنا به پیشنهاد رییس کمیته و مصوبه هیات اجرائی مشخص می شوند. بدین سبب باتوجه به فاصله زمانی کوتاه باقی مانده تا شروع ثبت نام کاندیداها، باید هر چه سریع تر کارشناسان خبره مشخص شوند تا در صورت تمایل بتوانند برای ورود به انتخابات اقدام نمایند اما معین نیست اعضای هیات اجرائی چه زمانی نشست جدید خودرا برگزار می کنند تا به این مهم رسیدگی داشته باشند.
با توجه به برنامه های پیش روی کمیته ملی المپیک در خصوص نشست خبری رییس (دوشنبه) و رونمایی از سردیس (سه شنبه) احیانا نشست جدید هیات اجرائی به هفته آتی موکول خواهد شد در صورتیکه از شنبه آینده (۲۵ تیرماه) با انجام اطلاع رسانی، روند انتخابات کمیته بصورت رسمی استارت خواهد خورد.


منبع:

1401/04/20
20:08:08
0.0 / 5
563
تگهای خبر: المپیك
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
مرکز اسپورت