تعصب؟ شوخی نکنید

تعصب؟ شوخی نکنید

مرکز اسپرت: خیلی نباید ادعای تعصب و دلدادگی آدم ها را باور کرد. مظاهری دوران عضویتش در استقلال به دفعات دم از علاقه اش به این تیم می زد و عبارت «استقلال بزرگ» از زبانش نمی افتاد اما به این سرعت تغییر رویه داد. نه اینکه فوتبالیست متعصب و وفادار نداشته باشیم. حتما داریم، اما بسیاری از آنها به فوتبال فقط به چشم یک بیزینس نگاه می کنند. بدین سبب خیلی هم خودتان را درگیر شعارها، ژست ها و قلب های آبی و قرمزشان نکنید.



به گزارش مرکز اسپرت به نقل از ایسنا، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «یکی از حواشی روزهای اخیر فوتبال ایران، اظهار نظر عجیب رشید مظاهری پس از بازی سپاهان و نفت مسجدسلیمان بود. سپاهان در حالی این بازی را چهار بر یک به سود خود به انتها برد که مظاهری اولین بازی اش برای طلایی پوشان را انجام می داد. رشید که ابتدای لیگ بیستم به استقلال پیوسته بود، روزهای پرفراز و نشیبی را در این تیم پشت سر گذاشت. او با محمود فکری و کادرش درگیر و نیمکت نشین شد، با این وجود انتظار می رفت با حضور فرهاد مجیدی در جمع آبی پوشان وضعیت مظاهری بهبود یابد. این اتفاق رخ نداد و رشید در دوران فرهاد هم نیمکت نشین شد.

در اختتام فصل هم مظاهری قراردادش را بطور یکطرفه فسخ کرد تا این طور به نظر برسد که دوران حضور وی در استقلال اختتام یافته است. با این وجود به گونه ای عجیب قرارداد رشید تمدید گردید تا او یک نیم فصل سکونشین شود. سرانجام جدایی این بازیکن در زمستان حتمی شد و او به سپاهان پیوست. با این اوصاف کمتر کسی انتظار داشت رشید در اولین بازی اش با پیراهن طلایی پوشان، تیم سابقش را طعنه باران کند. بعد از مسابقه سپاهان و نفت مسجدسلیمان، ویدئویی منتشر گردید از آقای مظاهری که در میکسدزون ورزشگاه نقش جهان، سرخوشانه از نمایش فنی و تاکتیکی سپاهان ابراز رضایت می کند. مظاهری می گفت پس از سال ها در تیمی حضور پیدا کرده که به مفهوم واقعی کلمه فوتبال بازی می کند و عملکرد فنی و تاکتیکی آن، موجب لذت می شود. بیش از اندازه واضح بود که منظور مظاهری چیست!

ویدئوی اظهارات رشید، بازتاب خیلی زیادی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی پیدا کرد. طبیعی بود که خیلی از هواداران استقلال از این مساله ناراحت شده باشند؛ بخصوص باتوجه به اینکه مظاهری یک نیم فصل حدودا بابت «هیچ» از این باشگاه دستمزد گرفت. در دنیای حرفه ای، بازیکنان حتی پس از گلزنی به تیم های سابق شان هم احتیاط می کنند که با خوشی بیش از اندازه، کسی را نرنجانند. رسانه های اروپایی عقیده دارند تنها دلیل زین الدین زیدان برای نپذیرفتن پیشنهاد هدایت پاری سن ژرمن در میانه های فصل، تقابل این تیم با رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا بود. در حقیقت زیزو نمی خواست به این سرعت رودرروی رئال قرار بگیرد. همه اینها را گفتیم تا یادآوری نماییم حرف های مظاهری بیش از اندازه ناخوشایند بوده و استوری توجیه آمیز او هم نتوانست کسی را قانع کند. این داستان ها می آیند و می روند اما تنها یک نتیجه برای هواداران منطقی تر فوتبال دارند: اینکه خیلی نباید ادعای تعصب و دلدادگی آدم ها را باور کرد. مظاهری دوران عضویتش در استقلال به دفعات دم از علاقه اش به این تیم می زد و عبارت «استقلال بزرگ» از زبانش نمی افتاد اما به این سرعت تغییر رویه داد. نه اینکه فوتبالیست متعصب و وفادار نداشته باشیم. حتما داریم، اما بسیاری از آنها به فوتبال فقط به چشم یک بیزینس نگاه می کنند. بدین سبب خیلی هم خودتان را درگیر شعارها، ژست ها و قلب های آبی و قرمزشان نکنید.»





منبع:

1400/11/28
11:20:14
0.0 / 5
847
تگهای خبر: استقلال , بازی , بازیكن , باشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
مرکز اسپورت