خاموشی نسل طلایی اسپانیا

خاموشی نسل طلایی اسپانیا

به گزارش مركز اسپرت با خداحافظی داوید ویا نسل طلایی اسپانیا رو به خاموشی گذاشته است.



به گزارش مركز اسپرت به نقل از ایسنا و به نقل از ماركا، نسل طلایی اسپانیا كه توانست قهرمان اروپا، جام جهانی و باردیگر اروپا شود كم كم در حال خاموشی است و آخرین روزهای روشن خویش را سپری می كند. آخرین كسی كه كفش هایش را آویخت داوید ویا بود.

پیش از مهاجم اسپانیایی بازیكنان دیگری از آن دوران درخشان ( ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲) از فوتبال خداحافظی كردند. فرناندو تورس، ژاوبی آلونسو، ژاوی ارناندس، كارلس پویول وآلوارو آربلوئا به تاریخ فوتبال پیوستند و به شغل های دیگری همچون مربیگری روی آوردند. به این جمع می توان نام ویكتور والدس، كارلوس مارچنا و خوان كاپدویا را هم اضافه كرد كه تنها در دو موفقیت حضور داشتند (از سه جام، دو قهرمانی به دست آوردند) و چند سال پیش تصمیم به خداحافظی از فوتبال گرفتند.

با این حال بازیكنان زیادی از آن نسل در حال بازی كردن هستند. هفت بازیكن از آن سه قهرمانی به جز یك فوتبالیست در بالاترین سطح رقابت های باشگاهی بازی می كنند. آندرس اینیستا آخرین بازیكن حاضر در لیگ ژاپن است. او زننده مهم ترین گل تاریخ فوتبال اسپانیا است (گل قهرمانی اسپانیا را در فینال ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی برابر هلند به ثمر رساند). هافبك ویسل كوبه در كمتر از یك سال شاهد خداحافظی دو هم تیمی اش بود. تورس، آگوست گذشته با پیراهن ساگان توسو در دیدار برابر ویسل كوبه (با حضور ویا و اینیستا) از فوتبال خداحافظی كرد.

در حال حاضر ایكر كاسیاس (پس از حمله قلبی برای پورتو بازی نكرده اما هنوز خداحافظی اش از میادین را اعلام نكرده است)، سرخیو راموس، داوید سیلوا، سسك فابرگاس، په په رینا و رائول آلبیول از آن نسل باقی مانده اند. از میان آنها تنها كاپیتان رئال مادرید، پیراهن تیم ملی را بر تن می كند (او برابر نروژ توانست ركورد بیشترین بازی ملی را به خود اختصاص دهد). حالا رائول آلبیول بعد از درخشش در ویارئال باردیگر به تیم ملی بازگشته است. این دو بازمانده از مرز ۳۰ سالگی عبور كردند و شكی در آن نیست كه آخرین سال های فوتبال خویش را سپری می كنند. طرفداران و عاشقان فوتبال اسپانیا تنها می توانند از حضور این دو بازیكن لذت ببرند. دیگر آن نسل طلایی تكرار نخواهد شد.




1398/08/22
19:28:38
5.0 / 5
4600
تگهای خبر: بازی , بازیكن , باشگاه , برند
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲
مرکز اسپورت