نقش المپیك در تصمیم فدراسیون همگانی

رشد ۳۰ درصدی ورزشهای الكترونیك در دنیا

رشد ۳۰ درصدی ورزشهای الكترونیك در دنیا

به گزارش مرکز اسپرت دبیر انجمن بازی های الکترونیک اظهار داشت: بازی های الکترونیک در دوران پاندمی 30 درصد رشد در سراسر دنیا داشته است و تصویب حضور بازی های الکترونیک در المپیک منجر به توسعه بیشتر این رشته شده است.



به گزارش مرکز اسپرت به نقل از فدراسیون ورزش های همگانی، لقمان شاورانی دبیر انجمن بازی های الکترونیک درباب فلسفه برگزاری طرح ملی نشاط اظهار داشت: طرح ملی نشاط، ابتکار انجمن بازی های الکترونیک و سازمان ورزش های تفریحی و رقابتی فدراسیون ورزش های همگانی بود که بعد از برگزاری دو ماه جلسات کارشناسی با مسئولین فدراسیون ورزش های همگانی قرار شد که به سبب کم تحرکی فراگیر و سکون تمامی گروه های سنی، باتوجه به سرمایه کاربری بالای انجمن بازی های الکترونیک و اشتیاق آنها به فعالیت بدنی، در کنار ورزش الکترونیک در کنسول های مختلف، موبایل ها، فعالیت بدنی هم دیده شده است.
وی افزود: این طرح در میادین بین المللی کمیته بین المللی المپیک IOC دیده شده است، یعنی هر جا که بازی های الکترونیک هست، فعالیت بدنی هم هست، طرح ملی بازی و نشاط برای اولین بار است که در کشور اجرا می شود و برای اولین بار است که فعالیت بدنی و بازی های الکترونیک در کشور در قالب طرح نشاط در نظر گرفته شده است.
شاورانی تصویب حضور بازی های الکترونیک در المپیک را عامل شتاب زای توسعه بازی های الکترونیک در سراسر جهان دانست و اضافه کرد: برآیند نشست های کمیته بین المللی المپیک IOC با فعالان صنعت بازی، منجر به پذیرش بازی های الکترونیک در المپیک شد، به همین دلیل تمامی ورزش های که دارای فعالیت بدنی هستند باید وارد بازی های الکترونیک بشوند، به همین دلیل مسابقات مجازی شروع شده است و ۱۲ فدراسیون جهانی به حوزه ورزش های الکترونیک ورود کرده اند.
وی اضافه کرد: ورود کمیته بین المللی المپیک و حوزه های بزرگ صنعتی مانند نفت، پتروشیمی، صنایع غذایی، فروشگاه های زنجیره ای در سال ۲۰۲۰ به صنعت بازی الکترونیک ورود کرده اند، ما در کشور همیشه این نگرانی را داشته ایم که ارگان های داخلی مانند وزارت فرهنگ و وزارت ورزش و جوانان هر کدام تعریف متفاوتی از بازی های الکترونیک داشته اند و همین مورد منجر به عدم هماهنگی بین سازمانی در رویدادهای بزرگ و سیاست گذاری ها می شد. بعد از پذیرش رسمی بازی های الکترونیک این عدم هماهنگی بین بخشی تبدیل به فرصت شد و شرح وظایف هر دو وزارتخانه مسیر روشنی یافت.
وی در خاتمه بیان داشت: الان این فرصت بسیار بزرگی است که در فدراسیون ورزش های همگانی پیش آمده است. الان حمایت و همراهی دفتر فرهنگی و توسعه ورزش همگانی و ریاست فدراسیون را داریم و این امر می تواند منجر به اقدامات هماهنگ و مؤثری بشود. حالا می توانیم بازی های الکترونیک را با یک پیوست قانونی به شورای عالی فضای مجازی ارائه نماییم و تعریف بازی های الکترونیک را به تمامی سازمان ها ابلاغ نماییم.


منبع:

1400/01/06
02:27:51
0.0 / 5
223
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴
مرکز اسپورت